2023-2024 Eko Oku - Tüketim Alışkanlıklarımız Eylem Planı
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılında Yürüteceğimiz Eko -Okul projesi Tüketim alışkanlıklarımız Eylem planı aşağıda sunulmuştur
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERSOY İLKOKULU EKO- OKULLAR PROGRAMI YILLIK EYLEM PLANIKONU: TÜKETİM ALIŞKANLIKLARIMIZ |
||
AYLAR |
ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
EKİM |
· Eko okullar projesinin tanıtılması, geçen yıl neler yapıldığı, iki yıllık çalışmanın ödülü olan YEŞİL BAYRAK’ın öneminin vurgulanması ve bu yıl neler yapılabileceği hakkında bilgilendirme toplantısı yapılması. · Eko-timin oluşturulması. · Eko-okul panosunun yer tespitinin belirlenmesi ve eylem planının bu panoda yayınlanması. · Eko-Okullar Öğretmen Komitesi’nin toplanarak taslak eylem planının oluşturulması · Eko-Okullar Öğretmen Komitesi’nin ve Öğrenci Timi’nin kurulması. · Eko Tim öğrenci seçiminin yapılması. · 4 Ekim Hayvanları Koruma günü ile ilgili evdeki yemek atıklarını sokak hayvanlarının beslenmesi · Okulun web sitesinde eko-okullar konusunun, eylem planının, paylaşılması. · Tüketim Alışkanlıkları ile ilgili Eko-ilkenin belirlenmesi. · Okul web sitesinde Eko-Okul çalışmalarının güncellenmesi. · Evlerde tüketilen ekmek sayılarının tespitinin yapılaması. Aylık ekmek tüketiminin ortalama olarak hesaplanması.(anket) · Okul kantininde artan yemeklerin miktarlarının hesaplanması. · Artık yemekleri sokak hayvanlarının yiyecekleri bölüme taşınması. · Okul serasının hazırlanarak fide ve tohum dikiminin yapılması. |
Okul idaresi, Koordinatör öğretmen, Eko Tim ve komite |
KASIM | · “Tüketim Alışkanlıklarımız” konulu bilgilendirici slaytların sınıflarda izlettirilmesi (görsel platformlarda) · Tüketim Alışkanlıklarımız sonucu atık materyallerle oyuncak yapılması. · Kağıt savurganlığını önlemenin öneminin bütün derslerde vurgulanması. · Tüketim çılgınlığı konulu resim çalışmasının 2.- 3.- 4. Sınıf seviyelerinde hazırlanması. · Kontrolsüz tüketim alışkanlıkları ve yanlış beslenme sonucu çocuk yaşta obezite hastalığı üzerine çalışmaların yapılması. · Elektrik prizlerinin, bilgisayarların, muslukların, sebillerin, kağıt havlu ve tuvalet kağıtlarının bulunduğu yerlerin üzerine aşırı tüketimi önlemek amacıyla, tasarruf uyarılarının (aşırı tüketim sonucu çevrede oluşan olumsuz durumlara dikkat çekecek uyarıcılar) asılması. · Bilinçli tüketici nasıl olmalıdır?” etkinliğinin yapılması. · Enerji verimliliği ile ilgili bilgilendirici pano hazırlanması. · Atık malzemelerle kitap ayracı tasarlama |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
AYLAR |
ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
ARALIK |
· Elektrik ve su tüketim alışkanlıklarımızla ilgili öğrenci lavabolarına ve elektrik düğmelerine gerekli uyarı levhalarının asılması. · Her sınıfa atık kağıt poşeti temin edilmesi ve kağıtların ayrıştırılması. · Okulumuzdaki kağıt tüketiminin takibi yapılarak gerekli önlemlerin alınması. · Yerli Malı haftası ile ilgili yöremizde üretilen ürünlerin sergilenmesi ve gezilerin düzenlenmesi( Tüm sınıflar ) · Türk barkodu bilinçlendirme çalışmasının yapılması (869) · Enerji tüketimi alışkanlıklarımız ile ilgili elektrik ve su faturası takibinin yapılması. · Buğdayın ekmeğe dönüşmesi sürecinin resimlerle anlatılması. · Tüketim çılgınlığı, Obezite ve Spor ilişkisi üzerine etkinliklerin yapılması · |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
OCAK |
· Tüm okul bileşenleri ile plastik şişe kapaklarının biriktirilmesi ve bunların geri dönüşümü için yetkili kurum ile iletişime geçilmesi. · Enerji Tasarrufu Haftası’nın sınıf bazında etkinliklerle kutlanması. · Enerji kaynaklarının tasarufflu kullanımıyla ilgili görsellerin çocuklara izlettirilmesi (görsel platformlarda) · Sınıflarda çocuklara tüketim konulu hikayelerin okunması. · Günümüzde yapılan yanlış tüketim alışkanlıklarından dolayı dünyanın karşı karşıya olduğu sorunlar hakkında sınıflarda beyin fırtınası yapılması. · Enerji ve enerji tasarrufu konulu resim köşesinin düzenlenmesi. · 1.Dönem Eko-Okullar Raporu’nun gönderilmesi. |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
ŞUBAT |
· Enerji üretimine yönelik sınıflarda deneylerin yapılması (rüzgar gülü, elektrik deneyi vb.) · Tüketim alışkanlıklarımızda dolayı meydana gelen atıkların dünyaya verdiği zararların sınıflarda etkinliklerle işlenmesi. · Enerji tüketimi alışkanlıklarımız ile ilgili elektrik ve su faturası takibinin yapılması · Plastik kullanımı ve çevreye olan zararları” konulu poster hazırlama, · Tasarruf ile ilgili atasözlerinin hazırlanarak panoda sergilenmesi.
|
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
AYLAR |
ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
MART |
· “Bilinçli tüketici nasıl olmalıdır?” etkinliğinin yapılması. · Öğrencilere eko tim tarafından “Kağıt, plastik,pil ve atık yağların” geri kazanımının çevre için öneminin görsel sunumlarla aktarılması. · “Okulumuzdaki kağıt tüketimi” ile ilgili takibe başlanması. · Enerji verimliliği ile ilgili bilgilendirici pano hazırlanması. · 22 Mart Dünya Su günü etkinlikleri kapsamında suyun tüketimi ve çevreye olan etkileri üzerinde farkındalık yaratmak için su günü kutlamaları yapılması. · ‘’Su Tüketimi ve Tasarrufu ‘’ konulu slogan hazırlama ve eko okul panosunda sergilenmesi. · Orman haftasının sınıflarda kutlanması. · Enerji tüketimi alışkanlıklarımız ile ilgili elektrik ve su faturası takibi yapışması. · Tüketiciyi Koruma Haftası'nda Tüketici Haklarını Koruma Derneği'nden gelecek konuşmacının tüketici hakları, bilinçli tüketici konularında bilgilendirme yapması |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
NİSAN |
· Öğrencilerin evde tükettikleri yiyeceklerin ambalajlarını biriktirerek onlardan figürleri yapılması ve sergilenmesi. · Günümüzde yapılan yanlış tüketim alışkanlıklarından dolayı dünyanın karşı karşıya olduğu sorunlar hakkında sınıflarda beyin fırtınası yapılması. · Enerji tüketimi alışkanlıklarımız ile ilgili elektrik ve su faturası takibinin yapılması. · Çocuklarda Beslenme alışkanlıklarında yapılan doğru ve yanlışlar üzerine çalışmaların yapılması. · Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının araştırılıp eko panolarda sergilenmesi. · Günlük tüketilen ürünlerdeki şeker oranlarının Eko – panoda sergilenmesi. |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
MAYIS |
· Biyolojik çeşitlilik ile ilgili animasyon/film/çizgi film/belgesel izletilmesi. · Enerji tasarrufu için basit çözümlerin panolarda sergilenmesi. · Çevre kirliliğinin bitki ve hayvanlar üzerindeki etkilerinin araştırılması. · Atık malzemelerle kitap ayracı tasarlama. · Atık malzemelerin ekonomiye katkısının panoda sergilrnmesi. · Geri dönüşüm sembolünün öğrencilerimize tanıtılması ve anlatılması. · Deodorantlar ve saç spreylerinin fazla tüketiminin çevreye verdiği zararlar konulu kısa sunum hazırlanması ve sınıflarda sunulması. · Eko-tim üyelerinin enerji tüketim alışkanlığımıza dikkat çekmek için her gün okul çıkışında sınıf ışıkları, bilgisayar ve projeksiyonlarını söndürmeleri konusunda bilgilendirme yapılması. |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
HAZİRAN |
· 5 Haziran Dünya Çevre Günü kutlamalarının yapılması. · Yıl içinde yapılan tüm çalışmaların sergilenmesi · Yıl sonu raporunun hazırlanması |
Koordinatör Öğretmenler Tim –Gönüllü öğretmenler ve veliler |
Yüksel Ertuğrul İlkay Olcar Çelik
Koordinatör Öğretmen Koordinatör Öğretmen
22/09/2023
Şerafettin KOÇAŞLI
Okul Müdürü